Jaunā Škoda Octavia RS – visu laiku ātrākā Octavia

(05.06.2013.)

Visu laiku ātrākās Škoda Octavia priekškars ir kritis – jaunās paaudzes Škoda Octavia RS savu pasaules pirmizrādi piedzīvos Gudvudas ātruma festivālā 10. jūlijā, bet ar pirmajiem attēliem iespējams iepazīties jau šobrīd. Pirmās Škoda Octavia RS automašīnas Latvijas pasūtītājus un Škoda autosalonus sasniegs jau šī gada augusta vidū.

Trešās paaudzes Octavia RS un Octavia Combi RS pārsteidz ar saviem jaudīgajiem dzinējiem, sulīgo dizainu un inovatīvajām tehnoloģijām. Jaunais auto piedāvā tās pašas priekšrocības, ko jaunā Škoda Octavia – augstākā līmeņa funkcionalitāti, izcilu ietilpību, augstāko drošības līmeni, modernākās drošības un komforta palīgsistēmas, kā arī teicamu cenas un kvalitātes attiecību.

Pircējiem Škoda Octavia RS tiks piedāvāta ar diviem jauniem dzinējiem – 2,0 litru, 220 ZS benzīna turbodzinēju vai 2,0 litru, 184 ZS turbodīzeli. Benzīna TSI dzinējs kombinācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu Octavia RS ļauj līdz ātrumam 100 km/h ieskrieties nieka 6,8 sekundēs un sasniegt 248 km/h lielu maksimālo ātrumu, kas ir par 6 km/h vairāk kā spēja iepriekšējās paaudzes Octavia RS. Ar dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu Octavia RS sprintu līdz 100 km/h spēj veikt 8,1 sekundē un tās maksimālais ātrums ir 232 km/h.

Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzi, jaunās paaudzes Octavia RS dzinēji ir jaudīgāki un tajā pašā laikā par 19% ekonomiskāki. Standarta komplektācijā ir iekļauta Start-Stop un bremžu spēka reģenerācijas sistēmas. Bez tam abus dzinējus būs iespējams komplektēt arī ar sešu pakāpju DSG divu sajūgu automātiskajām pārnesumkārbām.

Pašsaprotami, ka Škoda Octavia RS ir aprīkota ar mūsdienīgu sporta balstiekārtu, kas ir ļāvusi optimizēt kompaktā sporta automobiļa vadāmību. Salīdzinot ar standarta Octavia, RS ir zemāka par 12 mm (Octavia Combi RS – 13 mm). Automašīnas aizmugurē ir izmantots pilnīgi jauna daudzsviru balstiekārta. Savukārt, priekšējā piekare, pateicoties Makfersona statņiem un trīsstūrveida apakšējām svirām, ir ļoti precīza un informatīva. Vadāmību uzlabo arī progresīvā, elektromehāniskā stūres iekārta, kas vadītājam ļauj ar mazāku piepūli veikt asus līkumus. Automašīnas saķeri un vadāmību līkumos, maksimāli samazinot nepietiekamas pagriežamības efektu, uzlabo elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma XDS, kas ir integrēta elektroniskajā stabilitātes kontrolē ESC.

Gan Octavia RS, gan Octavia Combi RS izstaro Škoda autosporta gēnus. To dizains ir veidots tā, ka jebkurš garāmgājējs šajos auto atpazīst jaunākos un sportiskākos Škoda modeļus. Priekšpuses dizainā dominē radiatora reste ar RS emblēmu, izteiksmīgas gaisa ieplūdes ar šūnveida restēm, izteiksmīgs RS stila priekšējais bamperis, miglas lukturi, kā arī biksenona priekšējie lukturi, kuros iestrādātas LED dienasgaismas. Automašīnas aizmuguri izceļ tumšs difuzors ar atstarojošu joslu visas automašīnas platumā un divi trapeces formas izpūtēji. Aizmugurējos lukturos LED diožu rindas ir izkārtotas Škoda tipiskajā "C" burta formā. Īpaši sportisku niansi piešķir aizmugurējais spoileris, kas Combi RS versijai ir izveidots kā jumta spoileris.

Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes RS, jaunais auto ir par vairāk kā 8 cm garāks un par 4,5 cm platāks. Savukārt riteņu garenbāze ir garāka par 10,2 cm, kas ir ļāvis samazināt riteņu pārkares un kopējo automašīnas veidolu padarīt vēl sportiskāku. Protams, neiztrūkstošas ir sarkanās krāsas bremžu mašīnas, kas piešķir papildus emocijas spēcīgajām proporcijām, ko veido izteiktās pludlīnijas. Standarta komplektācijā Octavia RS ir aprīkota ar 17 collu lietajiem diskiem un 225/45 R17 riepām, taču tiks piedāvāti arī 18 un 19 collu vieglmetāla diski.

Jaunās Škoda Octavia RS interjers veidots sportiskā stilā, izmantojot melnus apdares materiālus. Vadītājam un blakussēdētājam ir izstrādāti jaunas formas RS stila sporta sēdekļi, bet trīs spieķu stūres rata apdarei ir izmantota perforēta āda. Arī pārnesumu pārslēga un rokas bremzes apdare ir veidota no ādas. Pedāļi un durvju sliekšņi ir izstrādāti no nerūsējošā tērauda. Instrumentu panelī ir atrodams Maxi DOT displejs, kuram ir unikāls RS dizains. Kā ierasts, uz stūres rata, sēdekļiem, paklājiņiem un citiem salona elementiem ir redzami RS logotipi.

Bez neskaitāmajām sportiskajām niansēm, jaunā Octavia RS lepojas ar daudzām citām īpašībām un elementiem. To vidū ir neskaitāmi "Simply Clever" risinājumi, iespaidīgs plašums vadītājam un pasažieriem, kā arī klasē rekordlielais bagāžas nodalījums – attiecīgi 590 vai 610 litri.

Runājot par "Simply Clever" risinājumiem, noteikti ir jāpiemin ne tikai divpusējais bagāžnieka paklājs, ledus skrāpis aiz degvielas uzpildes vāciņa, signālveste zem vadītāja sēdekļa, miskastīte durvju kabatā un citas lietas, kas atrodamas arī standarta Octavia modeļos, bet arī regulējama bagāžnieka grīda, ko iespējams pasūtīt Octavia Combi RS. Zem tās ir iespējams paslēpt pat sarullējamo bagāžnieka pārsegu.

Jaunā Škoda Octavia RS izceļas ar drošības līmeni – drošības aprīkojuma klāstā ir atrodams priekšā braucošo automobiļu uzraudzības asistents ar avārijas bremzēšanas sistēmu, joslu ievērošanas asistents, avārijas bremžu sistēma, kas aptur automobili pēc sadursmes, vadītāja un pasažieru aizsardzības sistēma, vadītāja noguruma kontroles sistēma un citas aktīvās un pasīvās drošības sistēmas. Tās radītas, lai sniegtu vadītājam un pasažieriem vislielāko aizsardzību.

Drošības sistēmas papildina arī dažādas komforta sistēmas – jauno Octavia RS ir iespējams aprīkot ar adaptīvo kruīza kontroli, automātisko tālo gaismu sistēmu, automātisko parkošanās sistēmu un pat ceļazīmju atpazīšanas sistēmu. Savukārt KESSY sistēma ļauj automašīnu atvērt un iedarbināt, neizņemot no kabatas atslēgu. Papildaprīkojuma sarakstā ir iespējams atrast arī elektriski vadāmu panorāmas lūku un plašu audio sistēmu klāstu.